BINGKISAN SEMALAM

Pada Januari 1987,bermula lembaran......aku sebagai penjawat awam...bergelar sebagai 'Cik gu' yang akan mengajar matapelajaran Fizik dan Matematik kerana itu opsyenku.Demikianlah jangkaanku..Berbekalkan azam dan semangat yang berkobar-kobar, seingat aku, setelah melaporkan diri di SMK Zainab (1) , Kota Bharu Kelantan, dengan Pengetua, Pn Hasnah dan Timbalan Pengetua, Pn Hjh Siti Aishah, aku diberi tugas untuk mengajar di sesi petang mata pelajaran Sains tingkatan 1.Sebaga guru muda dan guru baru,aku telah dibimbing dan diberi tunjuk ajar oleh seorang guru yang agak senior ,Tn Hj Hassan. Beliau seorang yang sangat baik dan pemurah sentiasa berkongsi pengalaman bersamaku tanpa diminta.
Selang beberapa bulan kemudian,, aku diarahkan untuk mengajar sesi pagi pula.. Aku dipertanggungjawabkan untuk mengajar mata pelajaran Fizik dan Sains tingkatan 4. Inilah sebenarnya opsyenku..

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

MAJLIS PERASMIAN PADANG BOLA SINTETIK SMK KADOK

MESYUARAT AGONG PIBG KE 42,PENYAMPAIAN BAP &PENETAPAN KPI KURIKULUM

29Julai 2017 Trip Aceh... Gunungan