MAJLIS PERASMIAN PADANG BOLA SINTETIK SMK KADOK

15Feb. 2019 9.30am bertempat di SMK Kadok
YBM menandatangi Buku Pelawat sekolah
Majlis Perasmian Padang Bola Sepak Sintetik SMK Kadok Kota Bharu Kelantan yang disempurnakan perasmian oleh YB SYED SADDIQ BIN SYED ABDUL RAHMAN,MENTERI BELIA DAN SUKAN MALAYASIA.Majlis ini telah dihadiri oleh hampir 2000 tetamu yang terdiri dari semua warga sekolah,pengawai JPN Kelantan,pegawai PPD Kota Bharu,pibg,alummni,semua sekolah parlimen Ketereh,pegawai KBS,ngo,dan komunitipenduduk setempatserta pemimpin tempatan.
Pn Hjh Masdiyah -Pengetua SMKKadok -liputan oleh TV1
YBM-mesra rakyat
Projek menaik taraf padang bola biasa kepada padang bola sepak sintetik bermula pembinaan Febuary 2018 dan siap akhir 2018,di bawah peruntukan 2.5 juta dari KBS dengan kelulusan dari pihak KPM.Inesiatif ini bermatlamat untuk memupuk minit murid-murid khasnya dalam bidang bola sepak seterusnya menambah lagi program kebitaraan sekolah dalam bola sepak dengan meningkatkan lagi kerjasama komuniti.  .                                                                              Bagi memaksimumkan lagi penggunaan padang ini terutama kepada belia setempat atau komuniti  YB  telah meluluskan peruntukan untuk sistem lampu pengcahayaan khas untuk penggunaan di waktu malam.   

Makan tenghari di Bilik Tinta Emas-PAV


Diharapkan belia setempat kususnya dan belia Kelantan umumnya dapat menafaatkan padang ini dalam kecemerlangan arena bola sepak kerana padang ini mempunyai statdard FIFA minimum .
Ramah mesra bersama pegawai JPN dan PPD
Setelah mendapat kelulusan dan kebenaran pembinaan dari Kementerian Pendidikan Malaysia, Mesyuarat  Pra Pembinaan bertarikh 22/11/2017 di Kementerian Belia dan Sukan dipengerusikan oleh : En. Norazli Bin Indzam dan ahli mesyuarat terdiri daripada pengarah Jabatan Belia dan Sukan Negeri, Pengetua SMK Kadok, Pengawai Pendidikan Daerah Kota Bharu, Yang Dipertua MPKB, Pengarah JKR Negeri, Jabatan JPS Kelantan dan TNB Kelantan. Kerja-kerja menaik taraf Padang Bola Sintetik SMK Kadok bermula awal januari 2018. Manakala siap sepenuhnya dan mendapat pengiktirafan FIFA (FIELD CERTIFICATE) 17.09.2018-16.09.2021, manakala pengakuan serahan kerja siap kepada pelanggan Kementerian Belia dan Sukan Malaysia bertarikh : 27 Jan 2019. Dan dirasmikan secara rasmi YBM Menteri Belia dan Sukan YB Saudara Syed Sadiq Bin Abdul Rahman pada 15/02/2019.
Astaka-terima kasih-kenang kenangan dari warga SMK Kadok

Bilik Saji Tinta Emas-Nasi Kerabu

Terima kasih dari pengetua -Pn Hjh Masdiyah
Pengurusan sewaan dan penggunaan Padang Bola Sintetik SMK Kadok adalah dibawah pengurusan Koperasi SMK Kadok SDN BHD dan PIBG. 
Tetamu jemputan Hj Zain Pengetua SMK Ketereh
ITEM PADANG BOLA SINTETIK SMK KADOK


BIL
PERKARA
BILANGAN ITEM
1
Padang Bola Sintetik
-       Lebar 45 meter
-       Panjang 95 meter
1
2
Tiang Gol dan Jaring
2
3
Tiang Tendangan Sudut
4
4
Laluan Pejalan Kaki
1
5
Garaj Kerete
5 Petak
6
Pondok Jaga
1
7
Bilik Persalinan
1
8
Tandas Lelaki
1
9
Tandas Perempuan
1
10
Lampu Malam
1
11
Astaka :
-       Kipas
-       Plug
-       Papan Eletrik Utama
-       Spot Light
-       Lampu

8
3
1
4
6

PERATURAN PENGGUNAAN

1.    

   Padang ini adalah untuk kegunaan permainan bola sepak sahaja.
2.    Tidak dibenarkan sebarang kenderaan memasuki padang sintetik kecuali mesin penyelenggaraan padang.
3.    


Tidak dibenarkan membuang sampah di atas padang dan persekitarannya. Gunakan tong sampah yang disediakan.

  Gunakan kasut bola sepak atau boot yang bersesuaian. Jangan memakai kasut yang berlumpur, berminyak dan kotor kerana ia akan merosakkan rumput padang.








 Merokok dilarang keras dalam kawasan padang sintetik. Ia boleh menyebabkan rumput sintetik terbakar.


Dilarang membawa masuk makanan ke dalam padang. Dilarang mengunyah gula-gula getah, memakan kuaci, kacang tanah, gula-gula dan sebagainya.



1.    Dilarang meletakkan kenderaan dalam keadaan enjin tidak dimatikan berhampiran padang sintetik. Pelepasan gas kenderaan akan merosakkan tekstur rumput padang sintetik.


    Dilarang menumpahkan sebarang jenis minyak, gris, air bateri, cecair berasid dan seumpamanya di atas padang kerana ia akan menghancurkan serat rumput.




 Sebarang tempahan bagi penggunaan padang bola sepak sintetik ini bolehlah berurusan dengan wakil pengurusan PIBG & Koperasi SMKKadok ditalian 012 9567217(cg Lokman bin Bidin),dengan kadar sewaan promosi RM200/2jam






Comments

Popular posts from this blog

MESYUARAT AGONG PIBG KE 42,PENYAMPAIAN BAP &PENETAPAN KPI KURIKULUM

29Julai 2017 Trip Aceh... Gunungan